Fordon som fordon?

Tjenixen!
Frida har nu vaknat till på riktigt och tänkte att nu, nu är det läge att erätta om gårdagens, eller gårkvällens(?) händelser. Det hela började hemma hos mig, där det blev middag med brudsen. När klockan slog elva drog vi till Rödön, där vi mötte massor av trevliga människor. Efter några timmar kom polisen och förstörde stämingen, vilket slutade med att tre fjärdedelar av folket stack. Efter lite småprat lyckades vi hitta ett par efterfester och vi åkte då vidare mot stan och Max. Vi hittade en kundvagn på vägen! Vi var hungriga och trötta men hade inte alls någon lust att stå och köa som vanliga människor, för en ynka liten strips på Max.


Det var då det slog mig: "Vi kör drive-in!"

Sagt och gjort. Jag och Jennifer ner i kundvagnen med motorn "Alexandra och Madeleine2000" där bak. Sakta rullandes förbi drive-inskyltar och reklam började jag inse hur smart min idé verkligen var!

Väl framme vid mikrofonen..

Maxpersonal: "Välkommen till Max! Vad får det lov att vara?"

En glad Frida: "En liten strips, tank yo!"

Maxpersonal: "En liten strips. Det blir 14kr, och du är välkommen fram till luckan!"

Vi rullade vidare och kom enligt oss, myyycket snabbt fram till luckan. Luckan öppnas och jag börjar nöjt vifta med min tjuga framför tjejen som satt i kassan.
Hon tittar förvånat ner på oss och ler sedan hånfullt innan hon säger:

"Ehm.. vi får tyvärr inte servera till de utan bil."

En mycket chockad Frida: "Va?! Men det här är ju min bil!!"

Maxpersonal: "Ja, eller ni måste komma in och betala."

En lite smått irriterad Frida: "Nej! Då får det va! Nu vill jag inte ha några jävla strips!"

Fyra hungriga, och nu även ilska tjejer, rullade vidare in i mörkret och syntes aldrig till mer...

Haha, jo klart som fan att de gjorde! Kvällen var inte slut där, träffade ett par norskar senare under kvällen/morgonen som hade kommit till Sverige för att köpa billig sprit. Killarna hade dessvärre kommit två minuter försent så systemet var stängt. Haha, skadeglädjen!

Aja, massor av knas som vanligt när vi är i farten! Kom hem vid halv fem och då blev det tacos för fulla muggar! Måste varit den godaste tacos jag ätit i hela mitt liv!

Tack för kvällen!










Pusspuss!



bloglovin






2010-05-16 @ 17:38:51 ♥ Dagens citat Permalink


Avtryck
Postat av: E M M A

sv: aa, så bra, jo med mig är det bra :)

vad gör du då?

2010-05-17 @ 21:59:36
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: nesrin

sv: hehe tack :D!

aah jätteskönt väder nu förtiden ju:o

känns som sommar,

HÄRLIGA BILDER :D!

2010-05-19 @ 14:56:32
URL: http://nesrinfelice.blogg.se/

Gör ett avtryck :)


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kategorier
Arkiv
RSS 2.0