♥Första skoldagen efter lovet + Finväder(!!) + Övningskörning




Japp. Då var jag tillbaka i skolan igen efter ett häärligt lov. Men skolan varar som sagt inte länge då jag snart ska till prag. Oj, vad jag drar upp detta för alla helatiden. Men det är ju faktisskt lite svårt att låta bli. Det är inte varje dag man åker bort från denna lilla håla. Östersund är ju inte så speciellt underhållande, så när man väl åker bort då blir det hela så himlans stort! Jaja, försöker iallafall att inte räkna ner dagarna (inbillar mig att det hela går snabbare då), men det funkar verkligen inte ;)

Skoldagen gick iallafall väldigt fort för att vara första dagen efter ett lov. Slappa lektioner, mest administration och data. Hiimla härligt! På en av handelslektionerna skulle vi ner på stan och kika på lite varor på stan. Detta ledde till att jag, Julia och Katia drog iväg och köpte lite glass i det fina vädret. Snacka om att jag älskar vädret nu alltså! Det känns verkligen som att sommaren är påväg :)

Efter skolan åkte jag med pappa för att titta på färg till cykeln jag ska måla om. Visste inte riktigt vilken färg jag skulle ha utan tänkte att jag skulle välja när vi kommit fram. Men när vi kommer in i pappas himmelrike (JULA) så finns det bara vit, grå, beige och någon ful faluröd färg. Jäkla skitaffär! -_- Därför blev det ingen färg, så jag får väl ta och planera lite extra på färgvalet här hemma. Hade tänkt mig kanske någon blandning mellan röd och mörkrosa. Hallonröd eller vad man nu säger. Eller kanske ljusblå? Äsh! Jag vet inte! Någon som har något tips?

Nu kommer det... Jag övningskörde! Ja, okej, det var inte första gången. Men ändå! Det var länge sen sist och den här gången gick det faktiskt riktigt bra. Fick verkligen till det där med dragläge och allt vad det nu heter. Riktigt stolt blev jag! :)

Måste nu bara ta och berätta om förra gången jag övningskörde så att ni fattar varför jag är så exalterad över denna gång. Förra gången skulle jag nämligen köra hem ifrån vår sommarstuga. Vilket till betyder lite trafik till en början men som sedan betyder ganska mycket trafik med många bilar och många filar och mycket stressigt.
Vi kom iallafall till en rondell (Jag hade, och har fortfarande, ingen som helst aning om hur man kör i en sådan!) och min pappa tar förgivet att jag kan allt sånt då jag faktiskt har suttit bak i bilen i 16 år medan han kört i rondeller och därmed bör ha sett hur han kört. (Idiotpappa!) ;) Iallefall så kör jag på något sätt på fel sida av vägen men lyckas ändå komma ut ur rondellen utan några skador. Då säger pappa: Sväng in här i den högra filen. Följ pilarna. Och jag med lite panik svänger in och följer pilarna som han sagt. Då skriker pappa: Stanna! Stanna! Du måste ju stanna! Jag får panik, gör en tvärnit och skriker sedan tillbaka: Du sa att jag skulle följa pilarna! Pappa suckar och ber mig att vänta tills bilarna, som då kommer ifrån höger, har kört förbi och säger sedan att jag ska köra över till andra sidan av korsningen (rakt fram). Och jag får motorstopp, ofcourse! Så jag sitter där, panikslagen och försöker vrida om nyckeln och tittar då, av misstag i backspegeln. Det  jag ser i backspegeln gör hela situationen ännu mer panikartad. Där ser jag nämligen en massa bilar som nu bildat en lång kö bakom mig. Jag gasar och försöker komma iväg såfort som möjligt men får motorstopp. Och så fortsätter det. Har nog aldrig varit så stressad! Sen hjälpte det ju inte att de bakom mig började att tuta och vissa tillochmed köra om mig och titta på mig som om jag vore helt dum i huvudet. Precis som om jag hade valt att parkera där!? Det hela slutade iallafall med att jag fick kliva ur bilen och gå runt bilen och byta plats med pappa. Himla piinit var det!
I efterhand är det faktiskt rätt kul. Men när jag satt där, nej, nej, då var det bara hemskt!

Ha det så bra ni bara kan ha!











2009-04-20 @ 22:01:49 ♥ Min värld Permalink


Avtryck
Postat av: Lisafisa

hahaha, det är rätt frida.och jag ska erkänna att jag har varit med om exakt samma sak!!:D sjukt stresstigt ju. men det är bara att kämpa på för tillslut sitter allt som det ska!:) jag är ett levande bevis HÖHÖ.

2009-04-22 @ 20:49:51
Postat av: Frida

Svar till Lisa: Haha, jag vet, sååå stressande! Ja, jag ser ju upp till dig serru! ;)

2009-04-23 @ 11:54:21
URL: http://fidzi.blogg.se/

Gör ett avtryck :)


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kategorier
Arkiv
RSS 2.0