♥ Lita aldrig på en elvisp!

Ledighet i förväg! Ja, det tackar men då inte nej till! Blev klar med allt skolarbete igår så nu är det bara lugna bullar.

Apropå bullar! Igår gjorde jag glass, hemmagjord glass (Vad nu det har med bullar att göra), rabarber&jordgubbsglass. Det gick bra till en början men när jag skulle till att vispa grädden med elvispen så hittade jag inte den andra vispen. Jag började därför att vispa med bara en visp. Efter en stund, då grädden fortfarande inte hade blivit ett dugg tjockare, bestämde jag mig för att testa att luta själva elvispen mot kanten av skålen. Jag gjorde detta för att jag inte har tid (ork) att vänta på en tråkig grädde som tar fem timmar på sig att bli klar. Jag koncentrerade mig en ganska lång stund för att få elvispen att luta så där perfekt mot kanten så att den inte skulle hamna ur balans och tippa. Har hört att elvispar har rätt bra balanssinne, så jag litade på att den skulle klara sig utan min hjälp en liten stund, och gick därför in till vardagsrummet för att fråga mamma vart den andra vispen till elvispen var.

Precis när jag fått veta att jag istället kan ta den andra elvispen (vi har tydligen två elvispar), hörde jag en duns och ett splat inne från köket. Jäkla elvisp! Man kan fasiken inte lita på elvispars balanssinne! Jag sprang in till köket och fick se att jag då fått en massa....



Jaa, hela 6dl! Gissa om jag blev sur! Tvingade ner syster på konsum och sedan blev det att börja om från början, men denna gång med den andra elvispen och utan balansövningar.

När glassen väl var klar så tyckte jag faktiskt att det hela var värt allt tjorv med grädde på golvet och alltihop. Det blev faktiskt riktigt gott, och jag som inte ens gillar rabarber! Mumma!




Ikväll, klockan halv sex ska jag på informationsmöte om sommarjobbet. Jag ska jobba på något som heter 4H-gården. Vet inte riktigt vad jag ska få göra förutom att få "ta hand" om djuren. Alla mobbar mig och säger att jag antagligen kommer att få plocka skit och städa. Får väl hoppas att så inte är fallet.

Puss&hej!






bloglovin













2009-06-11 @ 12:09:28 ♥ Min värld Permalink


Avtryck
Postat av: Kajsa

oj, visste inte ens att man kunde balansera en elvisp så ;) Skulle nog se ut så där i mitt kök också om jag försökte ;)

2009-06-11 @ 12:36:11
URL: http://kajsaholm.blogg.se/

Gör ett avtryck :)


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kategorier
Arkiv
RSS 2.0