♥ Gillar knivar

Sitter här och äter jordgubbar doppade i marabouchoklad. Oj, vad gott det är! Synd att det bara räcker till en person, mig! ;)

För en timme sedan kom jag hem från informationsträffen om sommarjobbet.  Jag hade aldrig varit på 4H-gården så jag och mamma visste inte riktigt hur man tog sig dit. Tillslut hittade vi rätt och jag sprang in i det första huset jag såg. När jag kom in "kände" jag på alla dörrarna på nedervåningen (undra varför man säger att man känner på dörrarna? Man går ju inte precis runt och tafsar, tar och känner på dörrar). Alla dörrarna var låsta så jag började undra om jag gått fel. Jag gick upp för trappen för att titta om de kanske var där. När jag kom upp satt Sara och Lina där. Jag går pa samma skola som dem och har gjort det i högstadiet också. Fick senare veta att de ska jobba samma period som mig, båda två! Kuligt!

Sommarjobbet verkar helt okej förutom att jag nu fick veta att vi ska ta hand om barn. Det stod det ingeting om när jag sökte jobbet. Om de är jobbiga blir jag bara arg! Haha! När vi gick på en rundtur för att se vart allt var och så kom vi till köksdörren (som var låst fast nyckeln satt i). Då sa informationsgubben "Ni måste komma ihåg att låsa dörren när ni varit i köket. Ni behöver inte ta med er nyckeln, men lås dörren." Självklart undrade vi varför och fick till svar: "MIKA (utvecklingsstörda personer) har hela undervåningen i huset och det finns en tjej där som gillar knivar lite för mycket. Hon vet inte hur man låser upp dörren så därför behöver ni bara låsa men inte ta med er nyckeln."
En tjej som gillar knivar lite för mycket? Jaha! Ja, men det känns ju jättebra!

Haha! Ja, alla blev nog lite förvånade/rädda när han berättade det där, men resten var ju helt okej. Sommarjobbet verkar vara riktigt lugnt. Härligt! Hoppas det blir bra väder nu bara! :)



Idag har jag även varit hemma hos farfar. Då fick jag femhundrakronor i examenspresent. That made me velly happy! :)



Jag fick äve glass och jordgubbar. Aah! Såå gott! :)


Nu ska jag smälta mer choklad till mina stråbärrys!
hej då



bloglovin










2009-06-11 @ 20:10:34 ♥ Dagens citat Permalink


Avtryck
Postat av: Linnéa

Svar.

Åh, kul, vad ska du bära? alltså ha på dig?

massa kramar!

2009-06-11 @ 21:27:13
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Tina

Skojiga bilder och smaskiga jordgubbar!

2009-06-12 @ 10:07:59
URL: http://trueborn.blogg.se/

Gör ett avtryck :)


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kategorier
Arkiv
RSS 2.0