Sommarlovets vägval

Jag hatar sånt här! Jag kan aldrig bestämma mig. Jag vill att någon annan ska göra sånt åt mig. Jag har för fasiken problem att bestämma mig för vilken glass jag ska köpa när jag är och handlar, så hur fan ska jag då kunna göra de här "större" valen i mitt liv.

Wiihoo! Jag har fått jobb på Peace and Love i sommar!

Ja, så glad blev jag när jag läste mejlet jag fått från den personalansvarige på P&L. Jag går därför in till mina päron och min syster som sitter i vardags rummet, för att dela med med mig av min lycka... Men första man får höra är bara en massa skit. Ja, om hur osmart jag är för att jag nu inte har något sätt att få ihop pengar till Thailandsresan. Jag vet att jag inte har något annat sobb, men jag vill inte ha kommunjobbet, även om jag nu skulle få det. Jag vill inte jobba på Jamtli och inte heller på något ålderdomshem i Valla. Jag skulle inte trivas på någon av ställena. Och ja, jag vet, tre veckor, vad gör det? Men jo, det gör mycket! Det är tre veckor, av mitt absolut sista sommarlov. Det sommarlov som jag aldrig någonsin kommer att få göra om. Jag vill inte behöva tänka tillbaka på det sista sommarlovet och ångra en massa som jag aldrig gjorde. Jag vill umgås med mina vänner och göra så mycket som jag bara kan! Tre veckor av sommarlovet har redan gått till spillo. De tre veckorna vi åker till Thailand var de allra viktigaste veckorna på hela sommarlovet. De var de tre veckorna som skulle göra hela lovet till ett perfekt sommarlov. Fäviken, min födelsedag, Yran, ... Och Marianna! Jag missar alltihop, eller ja, jag tar väl med mig min födelsedag, men lämnar resten här hemma.
Jag ångrar absolut inte att jag valde att följa med till Thailand. Jag ångrar bara att vi bokade dem just då, när allt annat också var bokat.

Ja, jag som tänkte att jag genom att få skriva av mig lite på bloggen, kanske skulle få det lättare att välja vad jag vill göra.. Men jag märker att jag är ännu mer kluven nu i efterhand..

Jag vill åka på P&L! Jag vill göra något nytt, lära känna nya människor, umgås och komma närmare de från klassen men framförallt för att se Jay-Z, The Kooks, Kim Wilde och Miike Snow! 

Jag vill samtidigt stanna hemma och jobba så att jag får ihop pengar till Thailand.

Oj, ja, nu ser jag vad det är jag egentligen vill.. Men frågan är vad som är det bästa valet om man ser frammåt. Mamma och pappa tycker att jag ska stanna hemma. Men vilken förälder tycker inte det? Alla föräldrar skulle nog helst vilja ha sina barn inlåsta hela livet om de fick bestämma.

Hur fan ska jag göra?






bloglovin














2010-04-04 @ 01:14:18 ♥ Dagens låt Permalink


Avtryck
Postat av: sandra

PEACE&LOVE

2010-04-04 @ 10:18:10
URL: http://sandrampersson.blogg.se/
Postat av: sofia

TA JOBBET PÅ P&L, DU KOMMER JU TROLIGTVIIIS TJÄÄNA PÅ DET?!, du får väl typ pengar för att vara i en miljö med skön stämning?! :), ta chansen och njuuuut nu frida :)

2010-04-04 @ 12:14:06
URL: http://sofiabman.blogg.se/
Postat av: Diman-Fotoblogg

Jo dagen har varit ganska okay :)



Aa visst e den :)

Var med i tävlingen, du kanske kan vinna den :D



Kram

2010-04-08 @ 15:23:19
URL: http://www.dtwiiind.blogspot.com

Gör ett avtryck :)


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kategorier
Arkiv
RSS 2.0